Prevenció

Vastag- és végbélrák: az európai népességben is megvizsgálták a D-vitamin rákmegelőző hatását

2010.02.02. 11:54

Egy a British Medical Journal-ban közölt új összefoglaló szerint a magas D-vitaminszint akár 40%-kal is csökkentheti a vastag- és végbélrákok későbbi előfordulásának kockázatát. A kutatás az eddigi legátfogóbb ebben a témában, és az első olyan, amely az európai népesség körében vizsgálta a kérdést. Az összefüggés ennek ellenére még nem tekinthető teljesen igazoltnak, hiszen a korábbi vizsgálatok eredményei nem voltak eléggé egyértelműek. >>>

Oltással és szűrővizsgálatokkal a méhnyakrák ellen: Európai Méhnyakrák Megelőzési Hét

2010.01.27.

Tudta Ön, hogy a méhnyakrák az egyetlen olyan rákfajta, amely ellen hatásos védőoltás létezik? A méhnyakrák kialakulásáért mintegy 70 százalékban felelőssé tehető kétfajta (HPV) vírustörzs elleni oltóanyagot tartalmazó vakcinákkal és a nőgyógyászati szűrővizsgálatokon való rendszeres részvétellel szinte 100 százalékban megelőzhető lenne az a betegség, amelynek következtében évente mintegy 500 nő veszti életét hazánkban. A szűrővizsgálat és a védőoltás együttes fontossága a fő üzenete az Európai Méhnyakrák Szövetség (European Cervical Cancer Association – ECCA) szervezésében 2010 január 24. és 30. között zajló Európai Méhnyakrák Megelőzési Hétnek. >>>

Befejeződött a védőnői méhnyakszűrő mintaprogram

2009.12.14.

A Védőnői Méhnyakszűrő Mintaprogram azért indult útjára ez év januárjában, mert Magyarországon a szervezett méhnyakszűrés ellenére évente mintegy 400 nő hal meg méhnyakrákban. A rendkívül sikeres program bebizonyította, hogy a magyar védőnői hálózat eredményesen vonható be a méhnyakrák elleni küzdelembe. >>>

Daganatos betegségek és a H1N1: mit érdemes tudniuk a rákbetegeknek?

2009.11.23.

Az új influenzáról mindannyian sokat olvashattunk az elmúlt hónapokban, a daganatos betegekről azonban általában csak annyit tudhattunk meg, hogy a kismamákhoz hasonlóan ők is a fokozottan veszélyeztetett csoportba tartoznak. Összeállításunkban ezért az ő szempontjukból is részletesen körüljárjuk a H1N1-fertőzéssel kapcsolatos főbb tudnivalókat: miért lehet veszélyesebb a rákbetegek számára az új influenza? Mit tegyenek ők maguk és a családtagok, hogy megelőzzék a fertőzést? Mit kell csinálni akkor, ha egy rákbeteg az óvintézkedések ellenére is megfertőződik a vírussal? >>>

A dohányzással való felhagyás megduplázza a tüdőrák túlélési esélyeit

2010.01.29.

A minap a British Medical Journal online kiadásában publikált tanulmány szerint a korai fázisú tüdőrákkal diagnosztizált páciensek megduplázzák esélyüket az 5 éves túlélésre, ha a diagnózis után azonnal abbahagyják a dohányzást.

>>>

Az alkoholfogyasztás növelheti a mellrák kiújulásának veszélyét

2009.12.14.

Heti 3-4 alkoholos ital elfogyasztása az alkohol fajtájától függetlenül 30 százalékkal növeli a mellrák kiújulásának kockázatát. A már nem menstruáló, és a túlsúlyos nők még ennél is nagyobb kockázattal kell szembenézzenek ha fogyasztanak alkoholt – derül ki a legújabb Kaiser Permanente tanulmányból. >>>

Országos Onkológiai Intézet

állandó együttműködők

Magyar Rákellenes Liga Rákbetegek Országos SzövetségeA Rák Ellen Az Emberért, A HolnapértEgyütt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány

támogatók

GenoidAvemarNutricia